Milí rodičia.
Dávame do pozornosti knihu o našom meste, ktorá je určená deťom . Dnes nám ju daroval sám autor p. Ľubomír Bobek aj s venovaním. V prípade, že máte záujem o túto knižku, dajte vedieť svojej pani učiteľke. Mali by ste ju o niečo lacnejšiu aj s venovaním od samotného autora Ľubomíra Bobeka. Tu je v krátkosti obsah, o čom táto kniha je a pre koho je určená. Autor ju venoval svojej vnučke a jeho prezývka je „dedko Gogo“.
Rozprávky v tejto knižke sú písané pre deti predškolského a raného školského veku podľa nasledujúcich zásad:
1/ Všetky rozprávky sú morálne a eticky poučné, jedna má logopedicko-motivačné poslanie. To je ich primárna úloha.
2/ Vedome sú používané dlhé vety, ktoré je potrebné čítať pomaly a zreteľne, čo dáva možnosť lepšieho prednesu a intonácie, ako u krátkych viet. V tomto prípade sa obsah deťom vníma komplexnejšie a netreba podceňovať ani vnímavosť malých detí predškolského veku, pokiaľ sa im text číta uvedeným spôsobom.
3/ Z tohto dôvodu sú všetky rozprávky mnou autorsky narozprávané a zverejnené na Spotify ako názorná ukážka ústneho podania textu menším deťom a v zadnej časti knihy je na každú rozprávku uverejnený QR-kód. Napriek niekoľkým chybičkám a odlišnostiam od finálneho textu tejto knihy som toho názoru, že hlavný zámer sa týmto dosiahne.
4/ Rozprávky vrátane nadpisov nehľadajú nejakú „progresívnu“ formu, ale vedome sa držia klasickej až staršej verzie podania rozprávok, čo považujem pre deti aj v dnešnej dobe za príťažlivejšie.
5/ Grafická časť knihy je zámerne vytváraná kombináciou obrázkov zvieratiek a postavičiek, ktoré som vyrobil pre vnučku Adelku, so snímkami, ktoré som vytváral v zmysle textu pomocou umelej inteligencie, ako aj s vlastnými fotozábermi.
6/ Ako bonus je potom v poslednej kapitole uvedený kompletný návod, ako sa dajú vytvoriť zvieratká a postavičky z dostupných a lacných materiálov. Deti sa s nimi veľmi rady hrajú a hračky sú pritom veľmi odolné.
7/ Keďže rozprávky s postavami na seba naväzujú, doporučujem ich čítať postupne od prvej po poslednú. Deti budú takto lepšie chápať súvislosti medzi jednotlivými hrdinami rozprávok.
1/ Všetky rozprávky sú morálne a eticky poučné, jedna má logopedicko-motivačné poslanie. To je ich primárna úloha.
2/ Vedome sú používané dlhé vety, ktoré je potrebné čítať pomaly a zreteľne, čo dáva možnosť lepšieho prednesu a intonácie, ako u krátkych viet. V tomto prípade sa obsah deťom vníma komplexnejšie a netreba podceňovať ani vnímavosť malých detí predškolského veku, pokiaľ sa im text číta uvedeným spôsobom.
3/ Z tohto dôvodu sú všetky rozprávky mnou autorsky narozprávané a zverejnené na Spotify ako názorná ukážka ústneho podania textu menším deťom a v zadnej časti knihy je na každú rozprávku uverejnený QR-kód. Napriek niekoľkým chybičkám a odlišnostiam od finálneho textu tejto knihy som toho názoru, že hlavný zámer sa týmto dosiahne.
4/ Rozprávky vrátane nadpisov nehľadajú nejakú „progresívnu“ formu, ale vedome sa držia klasickej až staršej verzie podania rozprávok, čo považujem pre deti aj v dnešnej dobe za príťažlivejšie.
5/ Grafická časť knihy je zámerne vytváraná kombináciou obrázkov zvieratiek a postavičiek, ktoré som vyrobil pre vnučku Adelku, so snímkami, ktoré som vytváral v zmysle textu pomocou umelej inteligencie, ako aj s vlastnými fotozábermi.
6/ Ako bonus je potom v poslednej kapitole uvedený kompletný návod, ako sa dajú vytvoriť zvieratká a postavičky z dostupných a lacných materiálov. Deti sa s nimi veľmi rady hrajú a hračky sú pritom veľmi odolné.
7/ Keďže rozprávky s postavami na seba naväzujú, doporučujem ich čítať postupne od prvej po poslednú. Deti budú takto lepšie chápať súvislosti medzi jednotlivými hrdinami rozprávok.
Kolektív MŠ